A sínek tovább bírják

„Kamionról vasútra!” Így lehet két szóval összefoglalni ennek a kiadványnak a lényegét. Íme néhány adat, amely érzékelteti a probléma súlyát:

  • 2004-ben minden hetedik másodpercben lépte át a magyar határt egy teherautó.
  • Egy 30-40 tonnás kamion annyi kárt okoz az úttestben, mint több százezer személyautó.
  • A kamionok által tönkretett utak miatt évente több száz milliárd forint kár keletkezik a jármûvekben (fõleg a személyautókban).
  • A kamionok kipufogógáza a legmérgezõbb anyagok közé tartozik.
  • Az utóbbi idõben az autópályák építéséhez anyagot szállító nehéz tehergépkocsik hosszabb útszakaszokat tesznek tönkre, mint amennyi kilométer autópálya épül.
  • Minden magyar kamionra évente átlagosan több mint 100 millió forint – fõleg rejtett – támogatás jut mindannyiunk pénzébõl.

Egyre több gyakorlati tapasztalat és tudományos kutatás bizonyítja, hogy léteznek olyan megoldások, amelyek nemcsak környezetvédelmi, de gazdasági és közlekedési szempontból is elõnyösek.

Kiadványunkat elsõsorban a döntéshozóknak szánjuk, de hasznos olvasnivalót kínál mindenki számára, aki érdeklõdik a téma iránt. jogszabálytervezetet készített.

Összeállította: Lukács András és Pavics Lázár, Budapest, 2006, 36 oldal

Ozone Network