Teherszállítás - konferenciák

A Kamionról vasútra kampányhoz kapcsolódó konferenciáink:

 

Útdíj és törvény
2011. július 6., szerda

A Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) és a Levegő Munkacsoport konferenciája
Aranytíz Kultúrház, Budapest V.,
Arany János utca 10. )

A KTE és a Levegő Munkacsoport a konferenciával arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a kilométer- és szennyezésarányos útdíj bevezetése sokkal inkább jogi, törvénykezési és rendeletalkotási, mint technikai kérdés.

Mibe kerül a közlekedésünk?
2011. január 19.

Ha számításba vesszük a környezeti és egészségi károkat is, akkor az veszteséges mind a közúti mind a vasúti személy- és áruszállítás államháztartási mérlege. A legnagyobb ráfizetést a személygépkocsi-közlekedés mutatja, és ezt követi a közúti teherfuvarozás. A fontos módszertani kérdések tisztázásán túl egyebek mellett ezt állapította meg a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) és a Levegő Munkacsoport közös tanulmánya, amit Budapesten a Közlekedéstudományi Egyesület szervezésében tartott konferencián vitatott meg a szakma.

Korommentes levegőt az egészségért és az éghajlatért!
2010. november 19.

A konferencia egyik tanulsága, hogy a részecskeszennyezésen belül minden bizonnyal a korom jelenti a legnagyobb egészségügyi kockázatot. Európában ez a szennyezőanyag elsősorban az üzemanyagok égése során kerül a levegőbe, mindenekelőtt a dízelüzemű járművekből. Az előadások témája volt az is, hogy a korom nem csak az egészséget károsítja, de jelentősen hozzájárul a globális felmelegedéshez. Az előadók felsoroltak több, gyors sikerrel kecsegtető megoldási lehetőséget. Mindenekelőtt az államnak kell példát mutatnia azzal, hogy mielőbb lecseréli a BKV és Volán elavult autóbuszait, továbbá a nem túl régi buszokat olyan részecskeszűrőkkel szereli fel, amelyek teljes egészében megszüntetik a koromkibocsátást. Szükség van a buszjáratok sűrítésére is, ami lehetővé teszi a személygépkocsi-forgalom korlátozását. A kötöttpályás közlekedés fejlesztése is kívánatos, azonban idő- és pénzigényessége miatt ez csak hosszú távon jöhet szóba.

Fórum a kamionforgalomról
2006. december 15.

Ozone Network