Személyszállítás

Isten bennünket sétáló állatoknak teremtett: gyalogosoknak. Ahogyan a halaknak szükségük van arra, hogy ússzanak, a madaraknak hogy repüljenek, a szarvasoknak hogy fussanak, nekünk arra van szükségünk, hogy gyalogoljunk — nem azért, hogy életben maradjunk, hanem hogy boldogok legyünk. – Enrique Peñalosa, Bogota polgármestere, aki három év alatt úgy alakította át Kolumbia 7 millió lakosú fővárosának közlekedését, hogy az egész világ a csodájára járt

„A városaink környezetének minőségére és az ott zajló élet minőségére ható egyik legfontosabb tényező a közutak forgalma. Az erős járműforgalom rossz levegőminőséget, elviselhetetlen zajszinteket és a szomszédság, a helyi közösség érzetének gyengülését jelenti. Emellett a forgalom jelentős kiadásokat okoz a gazdaságnak a zsúfoltság miatti késedelmek révén. Az európai gépkocsiállomány minden évben 3 millió újabb autóval nő. A városi övezetek közutain megtett kilométerek száma 1995 és 2030 között 40%-kal fog megnövekedni. A helyi hatóságoknak és az állampolgároknak el kell dönteniük, hogyan reagáljanak erre a nyomásra és el kell dönteniük, hogy milyennek akarják látni városukat a jövőben. Az egyik lehetőség az, hogy a zsúfoltságot több út építésével próbáljuk megelőzni, de ezért lehet, hogy – pénzügyi, szociális és környezeti értelemben – nagy árat kell fizetnünk, a megkönnyebbülés pedig rövid életű. Egyre több város teszi le voksát egy másfajta megközelítés mellett, együtt dolgoznak lakosaikkal annak érdekében, hogy biztosítsák a számukra szükséges áruk és szolgáltatások elérését – mindezt anélkül, hogy a közúti forgalomtól függenének.” – Margot Wallström, az Európai Unió környezetvédelmi biztosa „A nagyvárosi utcák visszahódítása az emberek számára” című kiadványban.

A Levegő Munkacsoport is egy ilyen megközelítés híve, és azért dolgozik, hogy az egyéni gépjármű-közlekedéssel szemben a gyalogos és kerékpáros közlekedés, valamint a közösségi közlekedés használata nyerjen tért.

Ozone Network