Immár tizenegyedik alkalommal rendezte meg a Közlekedéstudományi Egyesület Balatonfenyvesen „A városi közlekedés aktuális kérdései” című konferenciát.
Első előadóként Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgató-helyettese részletesen ismertette a BKK működését és fejlesztési terveit. Ez utóbbiak közé tartozik többek között az 1-es és 3-as villamos vonalak továbbfejlesztése, a Budai Fonódó villamosközlekedés megteremtése, a Széll Kálmán tér rekonstrukciója, a 4-es metró felszíni rendezése, a villamos és trolibusz járművek fejlesztése, az új (Alstom) metrószerelvények üzembe állítása, a dunai hajózás fejlesztése és a kerékpáros infrastruktúra bővítése.
Szűcs Lajos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Közlekedési Infrastruktúra Főosztályának vezetője elmondta: ahhoz, hogy a következő uniós költségvetési időszakban hozzájussunk közlekedésfejlesztési forrásokhoz, új stratégiát kell kidolgozni, amelynek munkálatai már megkezdődtek.
Molnár László, a FŐMTERV volt elnök-igazgatója sok képpel szemléltetett előadásában a Föld különböző településein tapasztalható társadalmi és közlekedési kihívásokra hívta fel a figyelmet.
Pál László, a MÁV Zrt. vezérigazgató-helyettese a vasúti közlekedés szervezeti átalakítását ismertette.
Kelen Csaba, a Közlekedés Kft. részéről a „Két évtized területfejlesztésének forgalomkeltésre és módválasztásra gyakorolt hatása Budapesten” című előadásában azt mutatta be, miként terjedtek el a bevásárlóközpontok és új irodák a fővárosban, és ezek milyen forgalmi változásokat, illetve problémákat idéztek elő.
Ekés András a Városkutatás Kft. képviseletében a budapesti behajtási díj eddigi történetéről adott tájékoztatást.
Vincze Tibor, a TRENECON COWI Kft. irodavezetője a „Szempontok kötött pályás fejlesztés közlekedési eszközeinek megválasztásához” című előadásában a gyorsbusz-hálózatokat, a trolibusz-járatokat és a villamosvonalakat hasonlította össze.
Juhász Zsoltné, a FŐMTERV Zrt. tervezője a villamospályák tervezésének kérdéseit elemezte.
Himer Zsuzsanna, szintén a FŐMTERV Zrt. tervezője a miskolci villamos fejlesztését mutatta be.
Ludvig László, a Siemens Zrt. divízióigazgatója átfogó képet adott arról, milyen megoldásokat nyújt a vállalat a városi közlekedés problémáira.
Gyerkó József, a BKV infrastruktúra főmérnöke elmondta, hogy a szükségeshez képest sokkal kevesebb pénz jut a tömegközlekedési infrastruktúra fenntartására, felújítására. Ezen a téren nemcsak Brüsszeltől vagy Berlintől vagyunk jelentősen lemaradva, hanem Prágától is.
Jónás Zoltán, a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület elnöke azt a kérdést boncolgatta, vajon milyen feltételeknek kell megfelelni, ha biztosítani szeretnénk a tömegközlekedési alapellátást. Rámutatott, hogy a tömegközlekedési fejlesztések jelentős hatást gyakorolnak a városszerkezetre.
Dr. Oláh Miklós, a Szegedi Önkormányzat közlekedési referense részletesen ismertette a város közlekedésfejlesztési terveit, amelynek megvalósítása során a tömegközlekedés, a gyaloglás, a kerékpározás, illetve a belváros forgalomcsillapítása élvez előnyt.
Szedlmajer László, a BKV megbízott autóbusz és trolibusz üzemeltetési vezérigazgató-helyettese közismert, de mégis megdöbbentő adatokat közölt a fővárosi tömegközlekedés járműállományának lepusztultságáról.
Uhlig Rita, a Kecskeméti Városfejlesztő Kft. igazgatója a város intermodális pályaudvarának és közösségi közlekedésének fejlesztési terveiről beszélt.
A konferencia végén tartott panelvitán, amelyen a városi közlekedés fejlesztésének kívánatos irányairól volt szó, a szervezők felkérésére részt vett Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke is.
Lukács András