letöltés

1: Az M0-ás keleti szakaszának épülő déli része. Megépítését a Levegő Munkacsoport hosszú évek óta sürgeti.

2:  Az M0-ás keleti szakaszának északi része a gödöllői átkötés nyomvonalán (az ún. M31-es út). Megépítését a környezetvédő civil szervezetek kezdeményezték 1995-ben, és több éves erőfeszítésük eredményeként a kormány is elfogadta. A Levegő Munkacsoport folyamatosan sürgeti a megépítését.

3: Az M0-ás eredetileg tervezett ezen szakaszának megépítését a Levegő Munkacsoport csak a következő feltételekkel támogatja: (a) először az M31-es utat kell forgalomba helyezni, (b) csak 2x1 sávos út legyen, hiszen a nagy kamionforgalom az M31-esen fog lebonyolódni, (c) az út mellé semmilyen forgalomvonzó létesítményt nem szabad engedélyezni (bevásárlóközpontok, logisztikai központok stb.), az erre irányuló, jelenleg már folyamatban lévő előkészületeket le kell állítani, (d) árpádföld és Csömör családiházas övezeteinek védelmében az út mindkét oldalán 100 méter széles, több szintű (fák, bokrok, cserjék) erdőt kell telepíteni.

4: Az M0-ás észak-pesti, már elkészült szakasza.

5: Az M0-ás tervezett északi hídja. Amennyiben megépül, hatalmas személygépkocsi- és kamionforgalom zúdul Békásmegyerre, óbudára és a pilisi településekre. Veszélybe kerül Budapest legfontosabb ivóvízbázisa is. Ezen okok miatt a Levegő Munkacsoport és további négy civil szervezet pert indított a megépítése ellen.

6: Javasolt városi híd óbuda és újpest között. A Levegő Munkacsoport támogatja a megépítését. A pontos helyét további vizsgálatok alapján kell kijelölni. A megépítés feltétele, hogy észak-Budapesten összességében nem növekedhet a gépjármű-forgalom.

7: Az M0-ás tervezett észak-budai szakasza. Hatalmas gépjármű-forgalmat zúdítana Békásmegyerre, ürömre, Pilisborosjenőre, Pesthidegkútra, a pilisi településekre, és rendkívül értékes természeti területeket tenne tönkre anélkül, hogy javítana Budapest közlekedésén. Ezért a Levegő Munkacsoport ellenzi a megépítését.

8: A 10-es úttal párhuzamosan tervezett, 5,5 kilométer hosszú 2x2 sávos új szakasz. Semmilyen települést nem tehermentesítene. Mindkét végén (Pilisvörösvárnál és Budapesten egyaránt) 2x1 sávos útba torkollna, az eddiginél is nagyobb dugókat idézve elő. Az adófizetők 13 milliárd forintjába kerülne. Kizárólag a nemrég odatelepült nagy bevásárlóközpont jobb megközelítését szolgálná.

9. A Pilisvörösvárt elkerülő út, amelynek terve szerepel a város településszerkezeti tervében. A Levegő Munkacsoport sürgeti a megépítését.

10. A meglévő 10-es út.

11: Az esztergomi vasútvonal. Korszerűsítését (beleértve az északi összekötő Vasúti híd felújítását is) a Levegő Munkacsoport régóta szorgalmazza. Szintén sürgető a kapcsolódó egyéb tömegközlekedési viszonylatok fejlesztése, valamint az átszállási lehetőségek javítása.