A BKV Rt. alternatív finanszírozásának alapvető irányai. Pénzügykutató Részvénytársaság, Budapest, 1998.
A European environmental aviation charge. Centrum voor energiebesparing en schone technologie. Delft, 1998.
A GKI-EGI makrogazdasági tanulmány fontosabb megállapításai az energiagazdálkodásról, az energiahatékonyság növelésének szükségességéről és
lehetőségeiről. GKI-EGI. Budapest, 1998.
A hazai vasúti kötöttpályás járművek gyártásának és hazai forrásból történő beszerzésének makrogazdasági előnyei. Magyar Közlekedési Klub, Budapest,
1997.
Abschlussbericht der Enquete-Komission "Schutz des Menschen und der Umwelt – Ziele und Ramenbedingungen einer nachhaltig zukunftsvertraeglichen
Entwicklung" des 13. Deutschen Bundestages, 4/98.
Adatok hazánk környezeti állapotáról. Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium, Budapest, 1997.
A környezetterhelési díjakról szóló koncepció hatásvizsgálata. Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium, Budapest, 1997.
A Levegő Munkacsoport észrevételei az Ipari, Kereskedelmi és Idegenforgalmi Minisztérium "Jelentés az Országgyűlésnek a magyar energiapolitikához" c.
anyagához. Budapest, 1997. december
Alternative Federal Budget Papers 1997. Canadian Centre for Policy Alternatives. Ottawa, 1997
A Magyar Köztársaság Kormányának közlekedéspolitikája. Budapest, 1995. augusztus.
An ecological tax reform in Germany. Centrum voor energiebesparing en schone technologie. Delft, 1992.
Assessing Priorities for Action in Community Environmental Policy. European Commission. Luxembourg, 1997.
Axelsson, Svante: Ecological Tax Reform. Naturskydds föreningen, Stockholm, 1996.
Az energiahatékonyság makrogazdasági kihatásai. GKI Gazdaságkutató Rt. Budapest, 1997.
Az energiahatékonyság makrogazdasági hatásainak elemzése a közlekedésben. Magyar Közlekedési Klub, Budapest, 1997.
Az ENSZ Gyermeki Jogok Bizottságának észrevételei a gyermeki jogok magyarországi helyzetéről (Az ENSZ Gyermeki Jogok Bizottságának
Tizennyolcadik ülése. Az Egyezmény 44. cikkelye alapján a tagállamok által beterjesztett jelentések vitája. CRC C.15. Add.87, 1998. június)
Az Európai Energia Charta Konferencia Záróokmánya. 1994. december 17.
Az Európai Közösség Bizottságának közleménye az önkéntes szervezetek és alapítványok szerepének erősítéséről Európában. Európa Ház, Budapest,
1998.
Az OECD Tanács környezetpolitikai eszközei. Szemelvények az OECD környezetpolitikájából. Környezetvédelmi és Területfejlesztési Minisztérium,
Budapest, 1997.
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése: Kiotói Jegyzőkönyv az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményéhez és a hazai feladatok.
Fenntartható Fejlődés Bizottság, Budapest, 1998.
Az üvegházhatású gázok emisszió katasztere, kibocsátásának korlátozása és jövőképei Magyarországon. Fenntartható Fejlődés Bizottság. Budapest,
1998.
Beliczay Erzsébet: Budapest biztonsága. Levegő Munkacsoport, Budapest, 1998.
Beliczay Erzsébet: Közbiztonság Budapesten. Ajánlások a polgárok biztonságérzetének javítására elsősorban építészeti eszközökkel. Magyar
Közlekedési Klub, Budapest, 1998.
Boda Zsolt – Pataki György: Szabadkereskedelem és a természeti környezet. Műhelytanulmány sorozat. Budapesi Közgazdaság-tudományi Egyetem,
Vállalatgazdaságtan Tanszék, 1998.
Bradley, Theresa: Public Finance Restructuring for Sustainable Development in Emerging Market Economies. World Resources Institute, Washington,
1998.
Bray, Jonathan: The Rush for Roads: a road programme for economic recovery? ALARM UK and TRANSPORT 2000, London, 1992.
Brown, Lester R – Renner, Michael – Flavin, Cristopher: Vital Signs 1997. Worldwatch Institute. America, 1997.
Clear Skies. T&E, Amsterdam, 1998.
Davey, Kenneth – Péteri gábor: A helyi önkormányzati pénzügyi rendszer átalakítási lehetőségei. Helyi önormányzati know-how program, Nagykovácsi,
1998.
Driving Britain off the roads. The Economist, 1998. január 24.
Economic Impact Analysis of Ecotax Proposals. INFRAS, Zürich – ECOPLAN, Bern, 1996.
Economic Incentives and Disincentives for Environmental Protection. European Commission. Luxembourg, 1996.
Efficient Transport for Europe. Policies for Internalisation of External Costs. – European Conference of Ministers of Transport, Paris, 1998.
Együttműködési lehetőségek civil szervezetek és a helyi önkormányzatok között. Hálózat a Demokráciáért Program (DemNet), Budapest, 1998.
Engelman, Robert: Profiles in Carbon. An Update on Population, Consumption and Carbon Dioxide Emissions. Population Action International, Washington,
1998.
Environment and Employment. Conference Proceedings. European Commission. Brussels, 1997.
Environmental Taxes and Charges in the Single Market. Commission Communication 97/C 224/04. European Commission, Brussels, 1997
Environmental taxes in Sweden. Swedish Environmental Protection Agency. Stockholm, 1997.
EU Energy Taxation ‘98. Presentation of the New Community System for the Taxation of Energy Products. 1997.
Észak-Kelet-Magyarország gazdasági és infrastruktúra fejlesztésének összefüggése, különös tekintettel az M3-as autópálya megvalósításának
társadalmi-gazdasági-környezeti vonatkozásaira. Deloitte & Touche, Budapest.
External Effects of Transport. International Union of Railways (UIC). Paris, 1995.
Externalities of Energy. EXTERNE. ECSC-EC-EAEC. Brussels Luxembourg, 1995.
Facts about Swedish Excise duties 1998. Tax Administration. Vä rnamo, 1998.
Fair Payment for Infrastructure Use. A phased approach to a common transport infrastructure charging framework in the EU – European Commission,
Directorate General VII Transport, 22 July 1998
Frey Mária: A Luxemburgi Foglalkoztatási Csúcstalálkozó Zárónyilatkozatából adódó foglalkoztatáspolitikai feladatok. Munkaügyi Minisztérium Munkaügyi
Kutatóintézete, Budapest, 1998. június.
Gale, Robert – Barg, Stephan – Gillies Alexander: Green Budget Reform. Eartscan Publications, London, 1995.
Görbe Angéla: A valódi fejlődés mutatója. Egy alternatív jóléti mérőszám. (Szakdolgozat) Eötvös Loránd Tudományegyetem, Posztgraduális
Humánökológus Képzés, Budapest, 1997.
Gennaro, Ralph De – Kripke, Gawain: Earth Budget. Making Our Tax Dollars Work for the Environment. Friends of the Earth. Arlington, 1993.
Green Scissors ’96. Friends of the Earth. Washington, 1996.
Green Taxes and Duties. A Way Towards a Better Environment and Increased Emplopyment. The General Workers Union in Denmark (SiD), Kobenhavn,
1997.
Halász Gábor – Lannert Judit (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 1997. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 1998.
Hamond, M. Jeef: Tax Waste, Not Work. Redefining Progress, San Francisco, 1997.
Háttéranyag a nemdohányzók védelméről és a dohánytermékek fogyasztásának, forgalmazásának egyes szabályairól szóló törvényjavaslathoz. A Magyar
Köztársaság Kormánya, 1998. október.
Heggie, Jan C. – Vickers, Piers: Utak üzleti szemléletű kezelése és finanszírozása. 409. sz. Világbanki Szakmai Tanulmány. Világbank, Washington,
1998.
Hey, Christian – Pfeiffer, Thomas – Topan, Angelina: The Economic Impact of Motorways on the Peripherial Regions of the EU. EURES Report 7, Institute
for Regional Studies in Europe, Freiburg, 1996.
Hogyan tegyük helyre az árakat? T&E, Magyar Közlekedési Klub. Budapest, 1993.
Hook, Walter: Wheels Out of Balance. Suggested guidelines for intermodal transport sector lending at the World Bank. A case study of Hungary. Institute
for Transportation & Development Policy (ITDP). New York, 1996.
Hook, Walter – Lukács András: The European Investment Bank’s Loan to Hungary’s M3 Highway. A case study. ITDP – Levegő Munkacsoport, New
York–Budapest, 1997
Hyman, Merlin: The impact of accessibility to the road network on the economy of peripheral regions of the European Union. 1995
I costi ambientali e sociali della mobilitá in Italia. Amici della Terra. Roma, 1998.
Javaslat Budapest Főváros Önkormányzata 1999. évi költségvetési koncepciójára. Budapest Főváros Főpolgármester-helyettese. Budapest, 1998.
Javaslatok a nemzetközi árufuvarozás okozta környezeti károk mérséklésére Magyarországon. Készítette a Környezetgazdász Kör az Európai Közlekedési
és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) és a Magyar Közlekedési Klub megbízásából. Budapest, 1994
Kaderják Péter: Az integrált energia-környezetpolitika közgazdasági keretei. A KTM 1234/K szerződése alapján készült tanulmány. Budapesti
Közgazdaság-tudományi Egyetem, Budapest, 1996.
Kerekes Sándor (szerk): Gazdaság és környezet. Útban az Európai Unió felé. Magyar Tudományos Akadémia. Budapest, 1998.
Kerekes Sándor (szerk.): Környezetpolitika és uniós csatlakozás. Magyar Tudományos Akadémia. Budapest, 1998.
Kerekes Sándor és Kiss Károly (szerk): Termelés, piac, természet, környezet. Zöld belépő az Európai Unióba. Magyar Tudományos Akadémia. Budapest,
1998.
Kerekes Sándor – Szlávik János: A környezeti menedzsment közgazdasági eszközei. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó. Budapest, 1996.
Kiegészítés az energiahatékonyság makrogazdasági kihatásai című tanulmányhoz. GKI-EGI. Budapest, 1998.
Kiss Károly: Ezredvégi Kertmagyarország. V-Kiadó, Budapest, 1994.
Kiss Károly (szerk.): Célpont: Magyarország. A közúti járműforgalom jellemzői és a motorizációban érdekelt nyugati tőke támadása. A Levegő
Munkacsoport szakértőinek tanulmánya. Készült a Greenpeace International megbízásából. Budapest, 1992.
Kiss Károly (szerk.): Forced March. The Hungarian Traffic Policy since the Beginning of the Transition. Magyar Közlekedési Klub, Budapest, 1997.
Klímavédelem a fejlett országokban. OECD – KTM. Budapest, 1997.
KOPINT-DATORG 1998/2. sz. konjunktúra-jelentése. Budapest.
Környezetstatisztikai Adatok 1996. Központi Statisztikai Hivatal. Budapest, 1998.
Közlekedés 2000. A közlekedéspolitikai koncepció munkaanyaga. KHVM, Budapest, 1994.
Kunemann, Gijs: Towards more sensible decision making on infrastructure building. Contribution to the third Pan-European Transport Conference. T&E,
Brussels, 1997.
Kuti Éva: Hívjuk talán nonprofitnak... A jótékonyság, civil kezdeményezések és az állami keretekből kiszoruló jóléti szolgáltatások szektorra szerveződése.
Nonprofit Kutatócsoport, Budapest, 1998.
László Csaba: Tépett vitorlák. Az államháztartásról közgazdasági és jogi szempontból. Aula Kiadó, Budapest, 1994.
Lélegzet. A Levegő Munkacsoport környezetvédelmi havilapja. Budapest (különböző számok).
Lottje, Christine: Climate Change and Employment in the European Union. Climate Network Europe, Brussels, 1998
Lukács András: Államháztartási reform – másképpen. Levegő Munkacsoport. Budapest, 1998.
Madas Katalin – Radó Dezső – Siklósi Engelbert: Zöldterületek eszmei értékének meghatározása.
Magyar közlekedéspolitikai koncepció környezetbarát értékrendben. Magyar Közlekedési Klub, Budapest, 1994.
Magyar Közlöny különbözö számai, különösen az 1997/115. szám (1997. évi CXLVI. tv. a Magyar Köztársaság 1998. évi költségvetéséről) és az 1998/120.
szám (1998. évi XC. tv. a Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről)
Magyar Statisztikai Évkönyv 1997. Központi Statisztikai Hivatal. Budapest, 1998.
Martin, Hans-Peter – Schumann: A globalizáció csapdája. Támadás a demokrácia és a jólét ellen. Perfekt Kiadó, Budapest, 1998.
Mauch, Samuel – Iten. Rolf: Ecological Tax Reform. Case Study Switzerland. INFRAS, Zürich, 1993.
Nonprofit szervezetek Magyarországon 1996. Társadalomstatisztikai Közlemények. KSH, Budapest, 1998.
Ökoadók. A heidelbergi Környezet- és Jövőkutató Intézet 3 tanulmánya. Talento Alapítvány. Budaörs, 1994.
Pavics Lázár – Kiss Károly – Lukács András: Miért elkerülhetetlen és hogyan valósítható meg az energiaárak emelése. Levegő Munkacsoport, Budapest,
1994.
Pavics Lázár – Lukács András: Az energia valódi költségei. Levegő Munkacsoport, Budapest, 1996.
Pearce, Fred: A világ éghajlata: Megérett az idő a cselekvésre. WWF – Levegő Munkacsoport. Budapest, 1998.
Policies for a Better Environment and High Employment. An English Summary of The Norwegian Green Tax Commission. Oslo, Norway, 1996.
Prices of Motor Fuels in the European Union 1980-1995. Centrum voor energiebesparing en schone technologie. Delft, 1996.
Proposal for a Council Directive 97/30/EC. Restructuring the Community Framework for the Taxation of Energy Products. Part I, April 1997; Part II,
September 1998.
Radó Dezső: A városi növényzet komplex értékelése. Egyszerűsített módszer. Levegő Munkacsoport, Budapest, 1998.
Resolution on the Policy Approach to Internalizing the External Costs of Transport. CEMT/CS(98)5/FINAL. Ministers of Transport of the CEMT, meeting in
Copenhagen, 26-27 May 1998
Road User Charges Study Final Report. IWW. Budapest Karlsruhe, 1995.
Roads and Economy. T&E. Brussels,1996.
Samuelson, Paul A. – Nordhaus, William D.: Közgazdaságtan. KJK, Budapest, 1987-1988.
Saving The Climate. Centrum voor energiebesparing en schone technologie. Delft, 1995.
Schlegelmilch, Kai: Energy Taxation in the EU and some Member States: Looking for Opportunities Ahead. Heinrich Böll Foundation. Brussels, 1998.
Schlegelmilch, Kai (szerk.): Green Budget Reform in Europe. Countries at the Forefront. Springer. Berlin, 1998.
Sledsens, Ton: Taxing Diesel and Petrol. Contemplations on environmental, health and social aspects. T&E, Utrecht, 1995
Stimulating Innovations, Competitiveness and Jobs. Förderverein Ökologische Steuerreform e. V. (FÖS). Hamburg, 1998.
Trunk Roads and the Generation of Traffic: Executive Summary. Standing Advisory Commitee on Trunk Road Assessment, London, 1994.
Sustainable Aviation. The need for a European environmental aviation charge. T&E. Brussels, 1998.
Sustainable Transport. Priorities for Policy Reform. The International Bank for Reconstruction and Development / THE WORLD BANK., Washington, 1996.
Szakmai tanulmánykötet a dohányzással kapcsolatos kormányzati intézkedések megalapozásához. Nemzeti Egészségvédelmi Intézet, Budapest, 1996.
Tájékoztató az adórendszer 1999. évi változtatásának irányáról. Pénzügyminisztérium, Budapest, 1998. október
Taxation environment, and employment. Swedish Green Tax Commission. Stockholm, 1997.
Tax Provisions with a Potential Impact on Environmental Protection. European Communities. Belgium, 1997.
Technológia, foglalkoztatás, versenyképesség az OECD országokban 1970–1995. OMFB – MTA Világgazdasági Kutatóintézet, Budapest, 1998.
szeptember.
Towards Fair and Efficient Pricing in Transport. Policy Options for Internalizing the External Costs of Transport in the European Union. – Commission of the
European Communities, Brussels, 20.12.1995, COM(95) 691 final
Törvényjavaslatok:
A T/325. számú törvényjavaslat (A Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetése), valamint az adótörvények és egyéb ezekhez kapcsolódó
törvényjavaslatok, amelyeket a Kormány 1998 második felében nyújtott be az Országgyűlésnek
The effects in employment of a shift in taxation from labour to the environment. Centrum voor energiebesparing en schone technologie. Delft, 1994.
The Use of Economic Instruments in Nordic Environmental Policy. Nordic Council of Ministers. TemaNord, Copenhagen, 1996.
Towards Fair and Efficient Pricing in Transport. Commission of The European Communities. Brussels, 1995.
Transport Economy & Environment. Centrum voor energiebesparing en schone technologie. Delft, 1992.
Útmutató az önkormányzatok zöldfelületi feladatainak ellátásához. Településfejlesztési füzetek 20. BM Kiadó, 1996.
Vélemény a Magyar Köztársaság 1999. évi költségvetéséről.T/325/1. Állami Számvevőszék, Budapest, 1998. november
Weizsä cker, Ernst U. von – Jesinghaus, Jochen: Ecological Tax Reform. New Jersey, 1992.
Weizsä cker, Ernst U. von – Amory B Lovins – L Hunter Lovins: Factor Four. Doubling Wealth, Halving Resource Use. The New Report to the Club of
Rome. Earthscan Publications, London, 1997.
Working for Environmental Sustainability. Birdlife International, Climate Network Europe, European Environmental Bureau, Friends of the Earth Europe,
Greenpeace European Unit, International Friends of Nature, The European Federation for Transport and Environment, World Wide Fund for Nature. Brussels,
1998.