Bukaresti buszokat és behajtási díjat Budapesten!

A BKV súlyos finanszírozási gondjaira kínál olyan megoldást a Levegő Munkacsoport, amely egyúttal megóvja Budapesten az oktatást, egészségügyet, kultúrát, szociális ellátást, rendvédelmet és sportot a további megszorítások hátrányos következményeitől. A civil szervezet az uniós források ésszerűbb felhasználását, valamint „a használó és a szennyező fizet” elvek következetes alkalmazását ajánlja Tarlós István főpolgármesternek írt levelében.

A működés biztonsága, a színvonalasabb közlekedés, valamint az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében sürgető kihasználni az autóbuszcserében rejlő lehetőségeket. Most ugyanis már uniós támogatásból is be lehetne szerezni korszerű, nulla emissziós autóbuszokat. Követni kell a többi uniós főváros példáját, így például Bukarestét, ahol az elmúlt években vadonatúj buszokkal cserélték le az összes régi buszt.

Haladéktalanul szigorítani szükséges a teherforgalmi behajtási díj beszedését, hiszen jelenleg – jogsértő módon – az érintett tehergépkocsik több mint 80 százaléka után nem fizetik be a díjat, ami évi 8 milliárd forint bevételtől fosztja meg a fővárost. Egyúttal jelentősen emelni kell a díjakat, hiszen azok (reálértéken számolva) alacsonyabbak, mint 20 évvel ezelőtt. Itt is Bukarest ajánlható követendő példaként, ahol a teherforgalmi behajtási díj 10-15-ször magasabb, mint nálunk.

A dugódíjhoz hasonló eredménnyel járna a parkolási rendszer olyan átalakítása, hogy a nem helyben lakóknak mindenütt fizetni kelljen parkolási díjat. Ez évi 20-30 milliárd forint bevételt eredményezne.

A Levegő Munkacsoport egyúttal arra is javaslatot tett, hogy miként valósítható meg gyorsan és viszonylag kis költséggel a teherforgalmi behajtási díj hatékony ellenőrzése és a parkolási rendszer átalakítása.

A Budapest főpolgármesterének írt levél a javaslatok részletes ismertetésével és indoklásával itt található.

A Levegő Munkacsoportot a MagNet Bank támogatja a KAP programban

Ozone Network