Rezsicsökkentésre szavazzanak az Európai Parlament képviselői!

Szavazzák meg az uniós gépjármű-felügyeleti testület létrehozásáról szóló módosító indítványt, hiszen ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy az új személygépkocsik ne lépjék túl a hivatalosan meghatározott üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Ezt kérte az Európai Parlament magyar képviselőinek írt levelében a Levegő Munkacsoport, rámutatva, hogy több gépkocsigyártó is megtéveszti vásárlóit, hiszen az autó fogyasztása és levegőszennyezése sok esetben jóval magasabb, mint amit a gyártó ígér.

Napjainkban már mintegy 29 millió olyan Euro 5 és Euro 6 minősítésű személygépkocsik járja az utakat, amelyek jóval többet fogyasztanak és sokkal nagyobb levegőszennyezést okoznak annál, mint amit feltételezünk róluk.

„Hiába tudunk a manipulációkról, eddig egyetlen nemzeti közlekedési hatóság sem tett semmit azért, hogy legalább a jövőben eladott autóknál változzon a helyzet, és a használat közbeni üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás közeledjen a papír szerintihez. Ezért van szükség egy független, a személygépkocsik fogyasztásának és szennyezőanyag-kibocsátásának vizsgálatát hatékonyan összehangolni képes uniós felügyelő testületre. Egy ilyen testület el tudja érni, hogy egy gépkocsitípusnak az egyik tagállamban észlelt hiányosságait minden tagállamban javítsa a gyártó, illetve ha kiderül, hogy egy autógyár félrevezette a vásárlókat, akkor jóvátételt adjon” – jelentette ki Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse.

Kétségtelen, hogy egy uniós felügyelő testület fenntartásának költségét a gépkocsivásárlók fogják megfizetni, de ez a költség gyorsan megtérül számukra, ha az új gépkocsik fogyasztása használat közben nem lesz tíz-ötven százalékkal magasabb, mint a hivatalos, ahogy az manapság gyakorta előfordul.

A képviselőknek írt levél itt olvasható: https://www.levego.hu/sites/default/files/EU-Surveillance_Bodylev%C3%A9l%20aMEPeknek_2017marc.pdf

A Levegő Munkacsoportot a MagNet Bank támogatja a KAP programban

Ozone Network