Zöld úton a turizmusért
Nem véletlen, hogy a folytonos megújulásra képes szállodaipar és vendéglátás az egyik olyan szakma, amely lépéseket tesz a környezetbarátabb gazdálkodás irányába. Ennek segítségére készült el ...
Amikor kezébe veszi ezt a kiadványt, valószínûleg Ön is elgondolkozik azon: vajon létezik-e olyan szakma, melynek ne lenne szüksége egy efféle zöld útmutatóra? Ugye aligha? Sõt, ma már bízvást azt is mondhatjuk, hogy rosszul gazdálkodik az a cég, mely nem veszi figyelembe a környezetvédelmi szempontokat. Ezek a szempontok ugyanis egyre inkább beépülnek a törvényekbe, az adókba és az árakba. Rajtuk keresztül majd érvényesül az elv, hogy �a szennyezõ fizessen�. Már a tervezés pillanatában számolni kell elõbb�utóbb azzal, hogy csak az a termék lehet gazdaságos és versenyképes, amely a legkevésbé szennyezõ.
Mindnyájunk elõtt világos: alapos okunk van arra, hogy a környezet védelme mindennapjaink része legyen. Nem sorolom itt fel sem a globális figyelmeztetõ jeleket, sem azokat, melyeket lakásunkból kilépve nap mint nap észlelünk. Változni, változtatni kell, nem legyinthetünk Pató Pálként: Ejh, ráérünk arra még! Nem érünk rá.
A változás igénye önvizsgálattal jár együtt. A megújulás egyik ismérve, hogy kreatívak vagyunk és nyitottak az újra. Nem véletlen, hogy a folytonos megújulásra képes szállodaipar és vendéglátás területe az egyik olyan szakma, amely lépéseket tesz a környezetbarátabb gazdálkodás irányába. Ennek segítségére készült el ez a kiadvány. Azt kívánjuk, más szakmák is kövessék a jó példát, s sok ilyen zöld vezérvonal hálózza be gazdasági életünket minél elõbb.