Nem a járatritkításra
Tovább rontja a főváros közlekedését és környezeti állapotát, ráadásul ellentétben áll a 4-es metró környezetvédelmi engedélyével a Városüzemeltetési Bizottság december 12-i döntése– ez áll abban a levélben, amelyet a Levegő Munkacsoport juttatott el Lakos Imrének, a bizottság elnökének.
A testület ugyanis úgy határozott, hogy a jövő évtől kezdve a BKV 22 busz-, villamos- és trolijárata ritkábban fog közlekedni. Ez azt jelenti, hogy a várakozási idő 25-40 százalékkal nő az érintett járatokon. A 4-es metró környezetvédelmi engedélyében (a Levegő Munkacsoport fellépése eredményeként) a következő kikötés szerepel: „A felszíni járatok közlekedését csak akkor lehet ritkítani, ha az alacsony kihasználtság indokolatlan környezetterhelést jelentene.” Ez azért fontos, hogy Óbudán, Rákospalotán, Újpesten és sok más területen legalább ne romoljon a tömegközlekedés színvonala a 4-es metró építése és üzemeltetése során. Amennyiben a bizottság nem vonja vissza a határozatát, a Levegő Munkacsoport kezdeményezni fogja, hogy a környezetvédelmi hatóság ismételten kötelezze a BKV-t az említett kikötés végrehajtására. Tudomásunk szerint a szóban forgó 22 felszíni járat kihasználtsága nem alacsony, tehát a ritkítás ezzel nem indokolható. Ez az intézkedés éppen növeli a környezetszennyezést, mivel még többen fognak majd személygépkocsival közlekedni.
Budapest, 2005. december 19.
Kapcsolódó anyagok:
22 BKV-járat ritkábban jár jövőre
A BKV viteldíjainak emeléséről
A tömegközlekedésre nincs pénz, a szennyezésre van?
A Városüzemeltetési Bizottság elnökének írt levél itt letölthető (pdf)