A Nemzeti Autópálya Rt. fittyet hány a bíróságra

Engedély nélkül épül az M0-ás autópálya Árpádföld és Csömör közötti szakasza – mutatott rá a SZIKE Környezet- és Egészségvédelmi Egyesület a Központi Közlekedési Főfelügyelethez intézett levelében, egyúttal kérve az építkezés haladéktalan leállítását. A Fővárosi Bíróság ugyanis 2006. szeptember 21-én hatályon kívül helyezte a beruházás építési engedélyét, a Nemzeti Autópálya Rt. azonban ettől az időponttól kezdve gyorsított ütemben folytatja az építkezést!

„Ez a szakasz nem tehermentesítené, hanem tovább terhelné Budapestet. Aligha hihető, hogy az M3-as autópályáról az M5-ös és M1/M7-es felé (vagy az ellenkező irányba) menő kamionok tömegei majd egy 20 kilométeres kerülő utat fognak megtenni. Az új szakasz mellé tervezett logisztikai központok és egyéb létesítmények pedig további elviselhetetlen forgalmat gerjesztenek, ami még inkább terheli majd a főváros útjait” – jelentette ki Gellért Miklós, a SZIKE elnöke. „A Levegő Munkacsoport 11 évvel ezelőtt elsőként javasolta a fővárost valóban tehermentesítő elkerülő út, az ún. gödöllői átkötés megépítését. A civil szervezetek hosszú küzdelme után a kormány is elfogadta a javaslatot, és most már az Európai Unió is ad rá támogatást. Érthetetlen, hogy még mindig nem ez az út épül, hanem egy olyan szakasz létesítésére fordítják a közpénzeket (még a törvényellenes módszerekkel is!), amely főleg ingatlanspekulációs célokat szolgál” – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

Kapcsolódó anyagok:

A SZIKE anyagai az M0-ás keleti szakaszáról
A spekuláció útja
A Levegő Munkacsoport állásfoglalása az M0 körgyűrűről 1995-ben

Hírfigyelő