Nem késő újragondolni a vasúti menetrendeket

A vasúti járatritkítások ugyan már megtörténtek - anélkül, hogy érdemi szakmai vita előzte volna meg az intézkedések bevezetését –, de a Levegő Munkacsoport még levelezésben áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkárával, Völner Pállal annak reményében, hogy a kormány mégis kialakítja a nemzetgazdaság és a környezetvédelem érdekeit egyaránt érvényesítő közlekedéspolitikát.

Sajnálattal vette tudomásul a Levegő Munkacsoport, hogy a kormány vasútritkítási terveivel kapcsolatos aggodalmait meggyőző érvek nélkül félresöpörték. Úgy tűnik, egyetlen szempont létezett: a költségcsökkentés látszatát felmutatni mindenáron, tekintet nélkül a következményekre.
A civil szervezet még márciusban levélben tájékoztatta Völner Pált a tervezett vasútritkítások előre látható hátrányos következményeiről. A napokban kézhez kapta az államtitkár válaszát, amelyből nyilvánvalóvá vált, hogy a minisztérium nem rendelkezik megalapozott elemzésekkel az intézkedések várható hatásairól. Válaszlevelében Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke arra kérte az államtitkárt, hogy ütköztesse a különböző álláspontokat a komoly társadalmi következményekkel járó döntés előtt. Még mindig nem késő megvitatni a minisztérium munkatársai által kidolgozott menetrend-változtatásokat. Hozzáértő szakembereknek számszakilag is kellene ellenőrizni, reálisak-e a megtakarításokhoz fűzött remények, nehogy utólag derüljön ki, hogy a MÁV-nál ezeknek a töredékét sem sikerül elérni. A magas üzemanyagárak és a távoli, egyre nehezebben elérhető munkahelyek szempontjából is nemzetgazdasági előnyt jelentene a nagyobb menetrendi kínálat - ahogyan azt korábban a Fidesz is sokat hangoztatta.

Kapcsolódó anyagok:

Völner Pál államtitkár válasza

A Levegő Munkacsoport viszontválasza

Hírfigyelő