Meddig tart a buszozás a büdösben?

„Délelőtt 10 óra. Budapest, 9-es busz. Nagyjából harminc utas, köztük idősek és babakocsiban fekvő csecsemők. A kipufogógáz ömlik az utastérbe. A megállóknál az utasok a kinyíló ajtókhoz húzódnak, hogy egy korty friss levegőt szívjanak.” Ez nem egy katasztrófafilmből vett idézet, hanem a valóság olyan leírása, amihez hasonlót gyakran kap a Levegő Munkacsoport a fővárosban közlekedőktől.

Levélben hívta fel Tarlós István főpolgármester figyelmét a Levegő Munkacsoport arra, hogy a szakértői vélemények szerint a buszok utasterébe áramló kipufogógáz elsősorban a karbantartás elhanyagolásának a következménye. Szükséges lenne rendszeresen és pontosan mérni a szennyező anyagok koncentrációját a kipufogócsőnél és az utastérben, és az eredmények alapján javítani a buszokat. Mindezt a BKV költségvetéséhez képest viszonylag kis többletráfordítással el lehet érni. Sőt hosszabb távon pénzt is lehetne megtakarítani, hiszen a jobb karbantartásnak köszönhetően a buszok üzemanyag-fogyasztása is csökkenne. A Levegő Munkacsoport ezért sürgeti az önkormányzatot, hogy mielőbb biztosítsa a szükséges forrásokat a buszok magas színvonalú karbantartásához.

Hírfigyelő