2012. augusztus

Ahol van díjköteles út, ott sok helyen zsúfolt a többi

Leterelődés – ez a magyar szakszó arra, amikor egy tehergépkocsi a jobb, gyorsabb, biztonságosabb útról letér egy vele nagyjából párhuzamosan haladó keskenyebbre, lassabbra, kanyargósabbra. A letérésnek egyetlen komoly célja szokott lenni, a spórolás. A következményeit viszont – elsősorban – az arrafelé lakók szenvedik meg. Az egyik fő ellenszere a minden úton fizetendő útdíj. Tovább >>

Ön fizetne azért, hogy a szomszédja autóval járhasson?

A közúti gépjármű-közlekedés sok haszonnal jár a társadalom számára. Azonban nincs olyan haszna, amely miatt az államnak külön támogatnia kellene – állapította meg a nemzetközi szakirodalom elemzésének tanulságait összegezve a Levegő Munkacsoport újabb tanulmánya. Tovább >>

EZ TÖRTÉNT

Ismét villanybusz – ezúttal Lengyelországból
A Levegő Munkacsoport képviselője is részt vett azon a bemutatón, ahová a lengyel Solaris cég elhozta új elektromos buszát. Az eseményről részletes beszámolót közölt a KözösségFigyelő honlap.

Konferencia a fenntartható közlekedésről
A nagy sikerű budapesti rendezvény előadásai letölthetők az ITDP honlapjáról

AJÁNLÓ
A beltéri légszennyezésről a Szegedi Ifjúsági Napokon
Tiszta a levegő? Derítsd ki nálunk! Játékok, ajándékok, „csináld magad” a Levegő Munkacsoport sátránál augusztus 22-26. között Szegeden, ahol bemutatjuk „Négy fal között – egészségesen” című projektünket.

Honlap két nyelven – több mint szakkönyvtár
Kétnyelvű környezetvédelmi, bányászati, erdészeti és faipari tanulmányokat tartalmazó közös elektronikus könyvtár létesül a Magyarország–Szlovákia Határon Átnyúló Együttműködési Program 2007–2013 keretéből.

A KÖVET XVII. konferenciája
Milyen lesz a világ és Magyarország 2020-ban?

II. Nemzetközi Green-Go Rövidfilm Verseny
Mutasd meg rövidfilmeddel, miért kellene megóvni természeti örökségünket!

SAJTÓMEGJELENÉSEINK
2011. júliusi összesítő

Csak a jól elhelyezett támogatások érnek célt
Bár 2004-2010 között 1850 milliárd forintot közpénzből támogatták a munkahelyteremtést, a foglalkoztatási helyzet drámaian romlott. Vajon miért?

Vesszen a parlagfű – még inkább a főbűnös: a levegőszennyezés!

Örülünk a tavasz és a nyár csodáinak, annak, hogy a természet még mindig képes megújulásra, de – amint az orvosi rendelők váróinak falán lévő pollen naptár közli velünk – a növények allergiát is okozhatnak az arra érzékenyeknek. Az allergiát azonban sokkal inkább gépjármű-forgalom és egyéb emberi tevékenység okozta légszennyezés idézi elő, mint a pollenek. Tovább >>

Tele kocsikkal a légszennyezés csökkentéséért

A telekocsi olyan, mint az autóstop, de szervezett és előre tervezett. A szélesebb körben való elterjesztéséért indított kampányt a Lélegzet Alapítvány a Levegő Munkacsoport közreműködésével. Tovább >>

Gazdája lesz-e az építésügynek?

Megalakult az Országos Építésügyi és Területrendezési Tanács (OÉTT) dr. Szaló Péter belügyminisztériumi helyettes államtitkár elnökletével. A honlapon talált ismertetővel kapcsolatban teszünk két észrevételt. Tovább >>

Megalapozatlanul hoznának döntést az útdíjról?

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium levele alapján felmerül a gyanú, hogy a kormány nem olyan útdíjszedési törvény előkészítésén dolgozik, amely legjobban szolgálná Magyarország érdekeit. Tovább>>

Levél Obamának: az autók helyett a szegények lakjanak jól!

Sokkal több ember fog éhezni világszerte, ha az amerikai kormány tovább folytatja a bioüzemanyagok támogatását. Tovább >>

A Levegő Munkacsoportot a MagNet Bank támogatja a KAP programban

Ozone Network