Érvek az M0 északi szektorról szóló (északi híd) perünkben 2004. július 7-én hozott Ítélet helytelenségével kapcsolatban

Az összeállítás itt letölthető (pdf)

A Göncöl Szövetség és a Levegő Munkacsoport 1999-ben indított pert az Környezet- és Természetvédelmi Főfelügyelőség (mai jogutódja: Országos Környezet- és Vízügyi Főfelügyelőség) ellen, mert másodfokon megadta az M0-s autópálya északi Duna-hídjának környezetvédelmi engedélyét. Keresetünk tartalmának érdemi tárgyalására tulajdonképpen csak 2004-ben a harmadik kitűzött tárgyaláson került sor annak ellenére, hogy szakértőket és tanúkat vonultattunk fel annak bizonyítására, hogy a tervezett Duna-híd és budai oldali folytatása súlyos környezeti károkat okozna. Az első két tárgyaláson ugyanis az alperes és a beavatkozó Nemzeti Autópálya Rt. azt kifogásolta, hogy az 1999 novemberében benyújtott keresetünk valószínűleg egy nappal a rendeletben előírt határidő után érkezett meg a bírósághoz. Mikor végre a tartalmi tárgyalásra került sor, az alperes a témák egy részében (vízbázis) értetlenséget tettetett, a tervezett nyomvonal várható káros hatásaira vonatkozó, hét tanú által benyújtott leveleket pedig formai okokból kifogásolta.

Hírfigyelő