Per az M0-s északi hídjáról: környezetpusztítás hatásvizsgálat nélkül

Várhatóan most szerdán ítélet születik abban az immár 5 éve húzódó perben, amelyet a Levegő Munkacsoport és a Göncöl Szövetség indított az M0-s északi hídja környezetvédelmi engedélyének hatályon kívül helyezéséért. (A bírósági tárgyalásra július 7-én 12 órakor kerül sor a Markó u. 25. IV. emelet 436. számú teremben.)

A Levegő Munkacsoport elnöke, Lukács András kijelentette: "Elfogadhatatlan, hogy az M3-as autópályáról és a 2-es útról beözönlő kamionforgalmat rászabadítsák Budára és a pilisi településekre." Schnier Mária, a szervezet elnökhelyettese hozzátette: "Az északi híd megépítése Budapest legfontosabb és legjobb minőségű ivóvízbázisát veszélyezteti, azok védőövezetén halad át. Ezt tiltják a jogszabályok is." A beruházást ellenző és széles körű lakossági támogatást élvező helyi civil szervezetek vezetői pedig arra mutattak rá, hogy a tíz évvel ezelőtt készült környezetvédelmi hatásvizsgálat csak a híd közvetlen környezetére terjedt ki annak ellenére, hogy káros hatásai az egész térséget érintik. A társadalmi szervezetek azt is kifogásolják, hogy a hatásvizsgálat nem elemezte az egyéb lehetőségeket, pedig a jogszabályok szerint ezt is meg kellett volna tenni. Ennek azért is van különös jelentősége, mert a Levegő Munkacsoport szakértői bebizonyították: a térség közlekedési és környezetvédelmi gondjai csak a városi és elővárosi tömegközlekedés jelentős javításával, a kamionforgalom racionalizálásával, az áruszállítás vasútra való átterelésével, valamint az M0-s keleti szakaszának - a gödöllői átkötés nyomvonalán történő - megépítésével lehet enyhíteni.
Budapest, 2004. július 5.
Kapcsolódó anyagaink:
http://www.lelegzet.hu/archivum/2002/09/0035.hpp
https://www.levego.hu/kiadvanyok_allasfoglalasok/?catID=3&docID=0132
https://www.levego.hu/kiadvanyok_allasfoglalasok/?catID=3&docID=0131

Hírfigyelő