Utaztunk az új magyar villanybuszon

Megkapta a forgalomba helyezési engedélyt az új magyar elektromos busz és hibrid busz. Erről adott tájékoztatást tegnap az evopro-cégcsoport tulajdonos-elnöke, Mészáros Csaba a Városligetben tartott bemutatón. Az eseményen a Levegő Munkacsoport képviselője is kipróbálta az új midibuszokat.

Utasként annyit lehetett tapasztalni, hogy mindkét, MODULO névre hallgató busz kényelmes. Feltűnő volt a két nagyméretű ajtó, amelyek a busz jobb oldalának a harmadát foglalják el, lehetővé téve a gyors be- és kiszállást. A busz utastere is sokkal tágasabbnak tűnt mindazoknak, akik hozzászoktak a hasonló méretű buszok (például a Budai Várban közlekedő BKV-buszok) szűk utasteréhez. Amint az evopro munkatársai elmondták, ez nem csak látszat: az újszerű kialakításnak köszönhetően a busz 50 százalékkal több utast tud szállítani, mint az ugyanilyen méretű más buszok. A kompozit karosszériának köszönhetően a MODULO súlya is 20 százalékkal kisebb a „szokásosnál”, ami nemcsak az üzemanyag-megtakarítás miatt fontos, hanem azért is, mert jobban kímélik az olyan, földalatti üregekben gazdag területek útjait és építményeit, mint a Várnegyed. A tájékoztatón szintén elhangzott, hogy az elektromos busz 100 kilométeren 60 kilowattóra energiát fogyaszt, ami megegyezik egy Opel Astra fogyasztásával. Annyi akkumulátort lehet elhelyezni benne, ami napi 200 kilométer távolság megtételéhez elegendő, ami jóval több, mint egy BKV-busz napi teljesítménye.

A MODULO, mint a neve is mutatja, modulokból épül fel, ami azt jelenti, hogy a busz különböző méretű lehet attól függően, hogy hány modulból állítják össze. Megindult már az első 25 busz sorozatgyártása is.

A Levegő Munkacsoport gratulál a sikerhez, és bízik abban, hogy minél több magyar fejlesztésű és gyártású környezetkímélő autóbusz fogja róni az utakat itthon és külföldön.

Hírfigyelő