Boldog Új Évet! – és visszatekintés 2015-re
Szeretetben és egészségben gazdag, tiszta levegőjű, boldog új esztendőt kívánunk minden kedves Olvasónknak! Egyúttal beszámolunk tavalyi sikereinkről. Tovább >>
Mit sem csökkent tíz év alatt a teherautók fogyasztása
Az elmúlt 10 év során nem változott az Európai Unióban gyártott teherautók fajlagos üzemanyag-fogyasztása. Ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államokban gyártott tehergépkocsik ma kevesebbet fogyasztanak, mint tíz éve. Erre hívta fel a figyelmet az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E), amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja. Tovább >>
Van-e joga az Európai Bizottságnak felvizezni az Euro 6 előírásokat?
Az Európai Bizottság javaslata még évekig lehetővé tenné olyan személyautók eladását az EU-ban, amelyek messze a határérték fölött szennyezik a levegőt nitrogénoxidokkal, ami évente mintegy 75 ezer európai állampolgár életébe kerül. Egy neves jogvédő civil szervezet elemzése szerint ráadásul a javaslat uniós jogszabályba is ütközik. Tovább >>
|
AJÁNLÓ
Zöld Költségvetés Hírlevél Megjelent a Green Budget Europe (amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja) hírlevelének, a Green Budget Newsnak a 2015. decemberi száma
ÁLLÁSAJÁNLAT
Az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség felvételt hirdet brüsszeli irodájába a következő munkakörökbe:
Clean Energy Director Clean Energy Officer Cleaner and Safer Road Transport Officer
TEVÉKENYSÉG
Összefoglaló a Levegő Munkacsoport 2015. decemberi tervékenységéről
SAJTÓMEGJELENÉSEINK 2015. december
LÉLEGZETNYI - a Levegő Munkacsoport havi hírlevele Szerkeszti: Lukács András Felelős kiadó: a Levegő Munkacsoport elnöke A Lélegzetnyi korábbi számai. Észrevételeiket a hirlevel@levego.hu címen várjuk.
|
Szmog vagy tiszta levegő a hegyekben?
A Levegő Munkacsoport mérései azt mutatták, hogy a Börzsönyben és a Pilisben a levegő időszakosan sokkal szennyezettebb, mint Budapest belvárosában. Az ok a lakossági fűtés. Tovább >>
Sikerült: elektromos buszokon utazhatunk!
A Levegő Munkacsoport üdvözli a kormány döntését, hogy 3,9 milliárd forint vissza nem térítendő támogatást nyújt elektromos buszok beszerzéséhez a BKV-nak. Külön elismerésre méltó, hogy az ebből az összegből beszerzendő 20 villanybusz magyar gyártmány lesz. Tovább >>
Feladatok Párizs után
A Párizsban tartott klímacsúcson aláírt dokumentum arra nem ad garanciákat, hogy a célkitűzéseket el is érjük, ezért még nagyobb felelősség hárul az egyes kormányokra. Azt, hogy Magyarország mit tehet a tisztább és biztonságosabb jövőért, közös nyilatkozatban foglalta össze az Energiaklub, a Greenpeace, a Levegő Munkacsoport, a Magyar Természetvédők Szövetsége, a Védegylet és a WWF. Tovább >>
Gyorsítsunk csak?
Tarlós István főpolgármester december 11-i sajtótájékoztatóján az autóké volt a főszerep, a közösségi közlekedés pedig szinte csak akadályként került említésre. Tovább >>
Nemzetközi kutatások szerint minél erősebbek egy városban a környezetvédő civil szervezetek, annál kellemesebb élni abban a városban.Tovább>>
|