Kerékpáros stratégia Budapest agglomerációjára
Kerékpáros Kertváros Stratégiát készít elő a Budapesti Fejlesztési Központ az érintett lakosok bevonásával, több alkalommal biztosítva lehetőséget az észrevételek megtételére. Ennek első lépéseként térképes kérdőíves felmérést indított, amellyel elsősorban azt szeretnék megtudni, hogy a vasút-és hévállomásokhoz, távolsági buszmegállókhoz vezető utakon kerékpáros szempontból hol és milyen problémákat érzékelnek a lakosok, és konkrétan mire van szükség a jobb minőségű kerékpáros kapcsolat kialakításához.
A témáról nemrég konferenciát rendeztek, amelyen Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke is tartott előadást.
A mikromobilitást szabályozni kell, de nem mindegy, hogyan
A mikromobilitási eszközök szabályozására készül a közlekedési tárca, azonban a sajtóban megjelent hírek alapján aggodalomra van ok. Ezért a Levegő Munkacsoport levelet írt Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárnak, kérve a szabályozás átgondolását. Tovább >>
|
AJÁNLÓ
Harmadik Út
Ökopolitikai vitaestek a Kossuth Klubban
Dátum: 2021. szeptember 29.-
2021. november 24.
Helyszín: Budapest Kossuth Klub
Egyedülálló élményekkel vár a 25 éves Duna-Dráva Nemzeti Park
Dátum: 2021. július 24.-2021. december 31.
Helyszín: Duna-Dráva Nemzeti Park
Változatos élményt nyújt az Őrségi Nemzeti Park kínálata
Dátum: 2021. augusztus 01.-2021. december 31.
Helyszín: Őrség
TEVÉKENYSÉGÜNK
Összefoglaló a Levegő Munkacsoport
2021. augusztusi tevékenységéről
SAJTÓMEGJELENÉSEINK
2021. augusztus
LÉLEGZETNYI - a Levegő Munkacsoport havi hírlevele
Szerkeszti: Lukács András
Felelős kiadó: a Levegő Munkacsoport elnöke
A Lélegzetnyi korábbi számai.
Észrevételeiket a levego@levego.hu címen várjuk.
|

Ezt lehet tenni a tantermekben, hogy javítsuk a levegő minőségét – A Levegő Munkacsoport ajánlásai iskolakezdésre
A szennyezett levegő kedvez a koronavírusok terjedésének és súlyosbítja a vírus okozta megbetegedéseket. A Levegő Munkacsoport az iskolakezdés alkalmával felhívja a figyelmet arra, mit tehetünk, hogy a gyerekek a lehető legbiztonságosabb körülmények között kezdhessék meg a tanulást. Tovább >>
Nem kaphat uniós pénzt az az ország, amely gyengíti a környezetvédelmi szabályokat
Ha egy kormány csökkenti a környezetvédelem jogszabályokban biztosított szintjét, akkor nem kaphat támogatást az uniós Helyreállítási Alapból – ezt válaszolta az Európai Bizottság tíz civil szervezet közös levelére. Uniós tagországok környezetvédő szervezetei ugyanis konkrét példákon keresztül mutatták be, hogy egyes kormányok gyengíteni tervezik a környezetvédelmi jogszabályokat arra hivatkozva, hogy a koronavírus-járvány utáni helyreállítás az uniós támogatások mielőbbi felhasználását teszi szükségessé. Tovább >>
A strasbourgi bírósághoz fordul a Levegő Munkacsoport a budapesti levegőminőségi terv miatt
Nem alkalmas a zöldhatóság Budapestre és környékére készített levegőminőségi terve a légszennyezettség érdemi csökkentésére – ezért fordult bírósághoz évekkel ezelőtt a Levegő Munkacsoport. A pert a Kúria nemrég azzal zárta le, hogy az ilyen terveket nem lehet bíróság előtt eredményesen megtámadni. Ez azonban sérti a lakosság nemzetközi egyezményekben biztosított jogait. A Levegő Munkacsoport panaszt nyújtott be az Emberi Jogok Európai Bíróságához. Tovább >>
Számos városban jól működik a dugódíj
A Levegő Munkacsoport nemrég petíciót indított, arra kérve a Fővárosi Önkormányzatot, hogy készítsen megvalósíthatósági tanulmányt egy minden személy- és tehergépkocsira kiterjedő budapesti útdíjról. A kilométer- és szennyezésarányos díjból származó bevételt részben visszajuttatnák a rászoruló budapestieknek, részben pedig a környezetkímélőbb közlekedésre fordítanák. A kezdeményezést azzal indokolják, hogy a jelenlegi mértékű gépjárműforgalom Budapesten nem fenntartható, ellehetetleníti a budapestiek mindennapi életét, és sok megbetegedésért, korai halálozásért felelős. Tovább >>

Olcsó benzinnel a klímáért?
Légszennyezés: merjünk mérni, merjünk lépni!
|