A teherautósok 80 százaléka valóban csal Budapesten

Csupán statisztikai adatok elemzésével a Levegő Munkacsoport 2011 februárjában arra a következtetésre jutott, hogy az érintett tehergépkocsik 80-90 százaléka után nem fizetik meg a fővárosi behajtási díjat. Tehát ezek a teherautók úgy használják a főváros útjait és szennyezik a környezetet, hogy üzemeltetőik semmibe veszik a díj megfizetését kötelezővé tevő jogszabályt. Miután a civil szervezet nyilvánosságra hozta megállapításait, és eljuttatta azokat Tarlós István főpolgármesternek, a közúti fuvarozók egyik legjelentősebb szervezete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) nyilatkozatában bizonyítékok nélküli vádaskodásnak, rágalmazásnak minősítette a Levegő Munkacsoport állításait.
Hét hónappal később a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a következő közleményt hozta nyilvánosságra: „A tehergépjárművek behajtási korlátozását környezet- és zajvédelmi szempontok figyelembevételével 2008. január 1-jén kiterjesztették Budapest teljes területére. 2011 júliusában egy mobil kamerás próbaellenőrzés során azonban kiderült, hogy a díjköteles zónában közlekedő teherautók csupán 19%-a váltotta ki a szükséges behajtási hozzájárulást. Ezzel nem csupán az általuk okozott környezeti károk költségeit hárítják át a fővárosra, hanem versenyhátrányt is okoznak a szabálytisztelő piaci szereplőknek. Ez a helyzet a továbbiakban nem tolerálható, különösen, hogy a teherforgalom környezeti ártalmait a budapestiek szenvedik el és az ő védelmüket szolgálja a jól működő behajtási rendszer. A jogkövető magatartás kikényszerítésére – egyéb intézkedések mellett – 2011. szeptember 19-étől december 16-áig három hónapos szigorított ellenőrzési kampányt szervez a Budapesti Közlekedési Központ és az ellenőrzésért felelős Parking Kft…

Hírfigyelő