Bevásárlóközlekedés

A helyi ellátást javítsuk vagy újabb bevásárlóközpontok épüljenek?

A vevõ széles, áttekinthetően és ötletesen tálalt, minõségi árukínálatot és tanácsadást keres. Mindezt egy kellemes, változatos környezetbe kell ágyazni, úgy, hogy a vásárlás élmény lehessen — terekkel, ahol látni és láttatni lehet, vendéglátással, szabadidős létesítményekkel. Hol találhatja meg a vásárló, amit keres — a település magjában vagy a bevásárlóközpont csarnokában? Legyen a válasz világos. A belvárosok és településközpontok olyan értékeket hordoznak, amelyeket egy bevásárlóközpont csak rendkívül nagy anyagi erőfeszítések árán tud megteremteni.

Miért sáfárkodnak mégis a települések olyan rosszul az értékeikkel? Miért vándorolnak el évrõl évre a vásárlóerõ milliárdjai a zöld mezõn létrehozott bevásárlóközpontokhoz, egyre több szaküzletet és helyi boltot a bezárásra kényszerítve? Ezek a kérdések szorosan összefüggnek a forgalom- és településfejlesztésekkel.

Szerkesztette: Willi Novak, Magyar Közlekedési Klub, Budapest, 1997, 66 oldal

Hírfigyelő