A metróépítő szakma, a XI. kerületi Önkormányzat és a Levegő Munkacsoport egyetért
Az Újbuda legutóbbi száma (ld. www.ujbuda.hu) ismerteti Schreffel Jánosnak, a XI. kerületi Önkormányzat főépítészének nemrég tartott előadását.
A főépítész egyebek mellett kijelentette: „A metróépítő szakma és a kerületi Önkormányzat is tovább küzd, hogy a metró Etele téri végállomása helyett a Virágpiacnál alakítsák ki az utolsó metrómegállót, mert ily módon meg lehetne szüntetni azt a káros környezeti hatást, amit a kerületet elárasztó tömegközlekedési roham okoz. E koncepció szerint a metróhoz lehetne telepíteni egy tömegközlekedési csomópontot, tehermentesítve a kerület belsőbb részeit.” Amint ismeretes, ez volt az egyik legfontosabb kifogás, amit a Levegő Munkacsoport 4-es metró környezetvédelmi és a vasúthatósági engedélye elleni fellebbezésében megjelölt. A civil szervezetek és a helyi lakosok ugyanis egyaránt tiltakoznak az ellen, hogy a metróvégállomást egy súlyosan elhibázott terv alapján, törvénysértő módon alakítsák ki. A metróvégállomáshoz kapcsolódó, a lakótelep sportpályái és zöldterülete helyén kialakítandó autóbusz-végállomás és mélyparkoló 10 ezer ember életfeltételeit rontaná. Közlekedési szempontból is hibás a terv, hiszen rendkívül körülményes lenne a metróra való átszállás a Budaörsi úton közlekedők részére. Mivel ez a főváros legforgalmasabb bevezető útja, a tervezett kialakítás az egész metróberuházás értelmét kérdőjelezi meg. A civil szervezetek javaslatot tettek a megoldásra is: a metróalagutat meg kell hosszabbítani legalább 500 méterrel, és a végállomást a Budaörsi útnál kell kialakítani.
Budapest, 2004. július 6.
Kapcsolódó anyagaink:
/sites/default/files/kiadvany/4metro_felleb_kozlfel04.pdf
/sites/default/files/kiadvany/ormezo_eml.pdf
/sites/default/files/kiadvany/metrotorv.htm