A tömegközlekedésre nincs pénz, a szennyezésre van?
Csökkentsék a budapesti tömegközlekedés viteldíjait 29,4 százalékkal a 2003. évi szinthez képest! Ennyivel csökkentették, illetve tervezik ugyanis csökkenteni a parkolási díjakat a 2003. évi szinthez képest – ez áll abban a levélben, amelyet a Levegő Munkacsoport és a Magyar Közlekedési Klub juttatott el ma minden fővárosi képviselőnek.
A Fővárosi Közgyűlés egy hónapja emelte meg a tömegközlekedés viteldíjait, figyelmen kívül hagyva ennek rendkívül hátrányos következményeit (ld. a Levegő Munkacsoport és a Magyar Közlekedési Klub levelét a /sites/default/files/kiadvany/kozl_bp/bkv_tarifa1024.pdf címen). Most pedig (a Fővárosi Önkormányzat honlapján 2005. december 4-én megjelent hír szerint) a főpolgármesteri kabinet úgy döntött, hogy az átlagos parkolási díjakat bruttó 120 forintról 100 forintra csökkenti.
Budapesten a tömegközlekedéssel és a személygépkocsival közlekedők aránya összességében 60:40, a fővárosi lakosok esetében pedig 70:30. Egy átlagos munkanapon a budapesti lakosoknak csak mintegy 17 százaléka használ személygépkocsit. A tömegközlekedési díjak emelésével és a parkolási díjak csökkentésével tehát a fővárosi képviselők választópolgáraik túlnyomó többségét sújtják. A budapesti közlekedés további megnehezítésével pedig az ország gazdasági teljesítményének 40 százalékát nyújtó térség versenyképességét veszélyeztetik.
A civil szervezetek kérik legalább a jelenlegi parkolási díjak fenntartását, valamint azt, hogy parkolási díjbevételek minél nagyobb részét a tömegközlekedés támogatására fordítsák.Kapcsolódó anyagok:
Tüntetés az emberibb közterületekért (jpg)
Parkolás Márokpapiban és Budapesten