Autók fogyasztáscsökkentése:
ígéret és valóság a VW botrány fényében
A Volkswagen 1,7 milliárd eurót spórolt azzal, hogy csalt a fogyasztást mérő teszteken. Ez egy átlag magyar dízelautó tulajdonosának évi 210.000 forintjába is kerülhet. Eljött az idő, hogy végre kikényszerítsük az autógyárakból, hogy
érdemben csökkentsék minden gyártmányuk széndioxidkibocsátását.. Erről szól az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (amelynek a Levegő Munkacsoport is tagja) legújabb jelentése. Tovább >>
Lassan érik a kamionok európai fogyasztásszabályozása
Több országban már korlátozzák a nehéz tehergépkocsik széndioxid-kibocsátását (ami egyenesen arányos az üzemanyag-fogyasztással). Szerencsére az európai uniós szabályozás sincs messze. Ez egyre sürgetőbb, mivel szakértők szerint hamarosan világszerte a nehéz tehergépkocsik részesedése lesz a legnagyobb a közlekedés széndioxid-kibocsátásból. Tovább >>
Tovább füstölhetnek a dízelmozdonyok
Európában még az új dízelüzemű mozdonyok, motorvonatok légszennyezés-védelme sem kötelező, és nem is tervezik bevezetni. Tovább >>
|
RENDEZVÉNYÜNK
Környezetbarát városi áruszállítás
A Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége és a Levegő Munkacsoport közös konferenciája Budapesten 2015. október 16-án
AJÁNLÓ
„Vigyázó szemetek Párizsra vessétek!”
Előadássorozat a november-decemberi Klímacsúcshoz kapcsolódóan
Magyarország feladatai az éghajlatvédelemben
Konferencia az Országházban 2015. október 15-én
I. Öko-innovációs Konferencia
Budapesten 2015. október 15-én
INNOVÁCIÓ
Mitől lesz jobb a pneumatikus erőátvitelű szélgép a hagyományosnál?
TEVÉKENYSÉG
Összefoglaló a Levegő Munkacsoport
2015. szeptemberi tervékenységéről
SAJTÓMEGJELENÉSEINK
2015. szeptember
LÉLEGZETNYI - a Levegő Munkacsoport havi hírlevele
Szerkeszti: Lukács András
Felelős kiadó: a Levegő Munkacsoport elnöke
A Lélegzetnyi korábbi számai.
Észrevételeiket a hirlevel@levego.hu címen várjuk.
|


A BKV új buszai szinte tisztítják
a levegőt
A Levegő Munkacsoport mérései azt bizonyítják, hogy a BKV új buszai gyakorlatilag nem bocsátják ki azokat az apró részecskéket, amelyek a leginkább egészségkárosító légszennyező anyagnak számítanak. Ugyanakkor a régi buszok még mindig jelentősen szennyezik a főváros levegőjét. Tovább >>
Autómentes napok
Az elmúlt hétvégén ismét elcsendesedett a forgalom az Andrássy úton, és átadta helyét az egyre fesztiválosabb kínálatú Autómentes nap rendezvénynek.
A Levegő Munkacsoport is kitelepült, és hamar bevonta az érdeklődőket egy-egy fejtörő játékba, kézműves foglalkozásba. Emellett új lehetőségről is tájékoztatta az érdeklődőket a Levegő Munkacsoport: a tagjai közé ezentúl magánszemélyek is csatlakozhatnak. Tovább >>

Mit lép az Unió a Volkswagen botrányra?
Úgy tűnik hogy az Európai Unió szabályozási rendszerét hamarabb és hatékonyabban szigorítják, mint azt eddig tervezték, addig azonban még nagyon hosszú az út, amíg valós adatokat tükröznek a fogyasztási teszteredmények.
Tovább >>
Nőhet a zaj
Eddig is kevéssé voltak alkalmasak a jogszabályok az emberek megvédésére a zajtól, de a jelek szerint a kormánynak sikerülni fog tovább gyengíteni ezeket.
Pedig lenne mitől kímélni a dobhártyáinkat a Red Bull Air Race-től a Balaton Soundon át a Hungaroringig. Tovább >>

Nemzetközi kutatások szerint minél erősebbek egy városban a környezetvédő civil szervezetek, annál kellemesebb élni abban a városban.Tovább>>
|